welcome

Η αλήθεια είναι φως και το φως είναι αλήθεια...

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Η Θεά Υγιεία Πολιτισμικά"

Νότα Κυμοθόη "Η Θεά Υγιεία Πολιτισμικά"
      Στην αρχαία Ελλάδα λάτρευαν και τιμούσαν την Θεά Υγιεία, κόρη αγαπημένη του Θεού Ασκληπιού και σε όλα τα Ιερά Ασκληπιεία, όπου ήταν θεραπευτήρια.
    Μου προκαλείται μεγίστη απορία η απαξίωση της Πολιτισμικής παρακαταθήκης οπού ενώ την έχουμε στην Ελλάδα, δεν την αξιοποιούμε. Οι Γλύπτες θα έπρεπε στην πατρίδα μας να εργάζονται συνεχώς κι ασταμάτητα ώστε να στολιστεί η κάθε πόλη και η κάθε κωμόπολη και το κάθε χωριό με έργα τέχνης, διότι σε κάθε τόπο, υπάρχουν ιερές αξίες και ιερές ενέργειες. Οι Περιφέρειες και οι Δήμοι αλλά και οι Κοινότητες στα Πολιτισμικά τους σχέδια δυστυχώς δεν έβαλαν τέτοιους στόχους. 
        Η Παιδεία αποτελεί ισχυρό θεμέλιο για την πρόοδο και την προκοπή ενός τόπου κι ενός λαού κι επειδή στον δικό μας ελληνικό τόπο υπάρχει το αρχαιοελληνικό στοιχείο, ας το αξιοποιήσουμε. Τα Μουσεία εκπαιδεύουν και διδάσκουν, αλλά οι Εικαστικοί Καλλιτέχνες δεν αξιοποιούνται από τους υπεύθυνους φορείς, ώστε να στολιστεί με υπέροχα έργα τέχνης η πατρίδα μας.
         Θέλει πολύ δουλειά ακόμα για ν΄ αξιοποιηθεί το Πνευματικό υλικό της αρχαιοελληνικής Παιδείας, ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα ένας πραγματικός Πολιτισμικός χώρος από τη μια έως την άλλη άκρη. Τα αρχαία ελληνικά θέατρα μπορούν ν΄ αξιοποιηθούν και να γίνονται θεατρικές παραστάσεις κι εκδηλώσεις Πολιτισμικές, όχι Πολιτιστικές μη τα μπερδεύουμε αυτά. Άλλο τα Πολιτιστικά κι άλλο τα Πολιτισμικά. 
       Η Θεά Υγιεία εύχομαι να δώσει καλή ΥΓΙΕΙΑ σε όλο τον ελληνικό λαό όπου γης και ιδιαίτερα σε όσους κατοικούν μέσα στην ίδια τη χώρα, η οποία κυβερνιέται από Έλληνες κι Ελληνίδες σε υπηρεσίες, ώστε ν΄ αξιοποιηθεί όλο το Πολιτισμικό υλικό με εκδηλώσεις και Πολιτισμικές δημιουργίες, δίχως φανατισμούς θρησκειολογικούς. Ανεξάρτητα του τρόπου με τον οποίο λατρεύει κάποιος το Θεό, ας παραμεριστούν όλα τα έως τώρα εμπόδια, τα οποία δεν επιτρέπουν στο αρχαίο ελληνικό Πνεύμα ν΄ αναδειχθεί  μέσα στην ίδια του τη χώρα και στον ίδιο του τον τόπο, όπου δημιουργήθηκε. 
     Η θρησκεία και ο τρόπος λατρείας αποτελούν προσωπική υπόθεση του καθενός και δεν επιτρέπεται ν΄ αποτελούν εμπόδιο στην ανάδειξη της Πολιτισμικής ταυτότητας της Ελλάδας και μήτε να είναι σκόπελος για την αληθινή Παιδεία. Ο αρχαίος ελληνικός Πολιτισμός είναι παγκοσμίου βεληνεκούς Παιδεία και ιδιαίτερα η Ελλάδα έχει τον θεμέλιο λίθο στον τομέα αυτό. 
    Πολλές χώρες στο εξωτερικό της Ελλάδας έχουν σε δημόσιους χώρους αγάλματα της Θεάς Υγιείας, στην Ελλάδα, όπου είναι η χώρα που την τιμούσαν απαξιώνεται με θρησκευτικό φανατισμό βίαιο κι απορούν όλοι οι επισκέπτες. 
        Οι ιαματικές πηγές της Ελλάδας δεν έχουν αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε και είναι καιρός να δει η χώρα μας σοβαρά αυτό το θέμα με επίπεδο αξιοποίησής τους, σοβαρό κι όχι στο πόδι.
         Ευελπιστώ!
         Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Ο πεσιμισμός των σκοταδιστών"

Νότα Κυμοθόη
 "Ο πεσιμισμός των σκοταδιστών"

    Σε όλες τις εποχές οι πεσιμιστές αποτελούσαν τις ομάδες των σκοταδιστών, που προσπαθούσαν να πείσουν πως αυτά που αλλάζουν στην εποχή τους, είναι άσχημα. Στην εποχή μας οι πεσιμιστές είναι άνθρωποι φανατικά πιστοί και θρησκευόμενοι κι οραματιζόμενοι αυταρχικές κοινωνίες και μαζί με ρατσιστές, αναρχικούς και αυταρχικούς τρομοκράτες, προσπαθούν με σενάρια τρόμου, να πείσουν τους ανθρώπους, πως όσα συμβαίνουν στην εποχή μας, είναι για την καταστροφή της ανθρωπότητας. Τα σενάριά τους είναι σενάρια καταστροφολογίας. Τα ίδια λένε οι πεσιμιστές σε όλες τις εποχές και ενώ έμεναν οι ίδιοι κολλημένοι στις πεσιμιστικές τους απόψεις, η ζωή και η κοινωνία προχωρούσε κι αναπτυσσόταν κι εκείνοι ορέγονταν πως θα καταφέρουν να βρουν τις ισορροπίες τους μέσα σε αυτήν, αλλά πάντα είχαν σενάρια καχυποψίας της πραγματικότητας. Κι ενώ η ζωή προχωράει και τίποτα δε μένει στάσιμο, οι πεσιμιστές επιμένουν και προσπαθούν να πείσουν τους ανθρώπους, πως αυτό που στην εποχή μας συμβαίνει είναι άσχημο, ενώ το παρελθόν ήταν καλύτερο. Οι πεσιμιστές ακόμα και τα καλά νέα τα βλέπουν και τα παρουσιάζουν ως άσχημα, γιατί η νοσταλγία είναι το πρόβλημά τους, κι αυτό αποτελεί την αιτία, που αναζητά αφορμή, για να δημιουργήσει σενάρια. Σε όλες τις εποχές η ανθρωπότητα κατακλύζεται από ανεύθυνα άτομα, που νομίζουν πως ξέρουν τα πάντα και προσπαθούν να πείσουν άλλους, πως το κάθε νέο που συμβαίνει στην εποχή τους, είναι επιπόλαιο κι ανίκανο, για να είναι καλό. Δεν μπορούν να κατανοήσουν πως το κάθε νέο έχει άλλο επίπεδο και εξαφανίζει τις παλιές δοξασίες και πως η ζωή προχωρά. Τίποτα δεν μένει στάσιμο και τίποτα δεν εξελίσσεται όταν είναι κολλημένο σε απόψεις άγχους, φόβου κι απομόνωσης.
(...συνεχίζεται)

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

"Η καταδίκη της Χ.Α." Γράφει η Νότα Κυμοθόη

Η καταδίκη τη Χ.Α.
Γράφει η Νότα Κυμοθόη
      Μεγάλη είναι η σημερινή νίκη της Δημοκρατίας καθώς η Δικαιοσύνη στη χώρα Ελλάδα, ομόφωνα καταδίκασε ως "εγκληματική οργάνωση" το κόμμα της Χρυσής Αυγής.  
    Ο φασισμός ως μόρφωμα σέρνει κοντά του τον ρατσισμό και την μισαλλοδοξία και τον ολοκληρωτισμό, που ευθύνεται για μια σειρά εγκλήματα. Σέρνει μαζί του τον "πατριαρχισμό" και το μίσος για τις γυναίκες, που τις θεωρεί κατώτερα όντα και υποτακτικές. Σέρνει το φασισμό των θρησκευμάτων που επιβάλλονται δια της βίας και διαχωρίζουν την ανθρωπότητα. Στην Ελλάδα, μια χώρα στην οποία γεννήθηκε η Δημοκρατία κι εδραιώθηκε, είναι σημαντική αυτή η ομόφωνη απόφαση του σημερινού Εφετείου, για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής. 
Ευελπιστώντας να ξεκαθαρίσει όλη η λέρα, που λέκιασε την Παιδεία στην Ελλάδα και θόλωσε την ελληνική σκέψη κι αρχαία ελληνική φιλοσοφία, ώστε να μπορούμε υπερήφανα να υψώνουμε την ελληνική μας σημαία, δίχως το "στίγμα" του εθνικιστή πατριώτη με την στενή έννοια της Χ.Α., Ευελπιστούμε να φωτιστεί και να διαπαιδαγωγηθεί η συνείδηση του καθενός, ώστε να κατανοήσει πως το αρχαίο ελληνικό σύμβολο "τετρασκέλιον" του Θεού Ήλιου, δηλαδή το αρχαιοελληνικό "γαμμάδιον" βεβηλώθηκε από τους Ναζί και από το μόρφωμα των νεοναζί της Χ.Α. με το όνομα "σβάστικα".
Ένα αρχαιοελληνικό σύμβολο Ιερό, που κακοποιήθηκε από εγκληματίες.
Photography and writer 
 Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Η βιβλιοθήκη του Αδριανού"

Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη* "Η βιβλιοθήκη του Αδριανού"
Βγαίνοντας από το σταθμό metro Μοναστηράκι αντικρίζουμε ανατολικά τα ερείπια της βιβλιοθήκης του Αδριανού αυτοκράτορα, που ονομαζόταν και Πανεπιστήμιο. Διακρίνουμε την δυτική πλευρά της με κίονες κορινθιακού ρυθμού. Ο Αδριανός ήταν Ελληνιστής και λάτρης του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος, γιαυτό διακόσμησε την Αθήνα με υπέροχα κτίρια. Βοήθησε επί ημερών του ν΄αποπερατωθεί ο Ιερός Ναός του Ολυμπίου Διός. Επισκεπτόταν συνεχώς την αρχαία Αθήνα, είχε μυηθεί στα Ελευσίνια Μυστήρια και ίδρυσε αυτήν την βιβλιοθήκη το 132 μ.Χ. Ακριβώς απέναντι από την είσοδό της ο δρόμος οδηγούσε στον Κεραμεικό όπου ήταν πλήθος αρχαίων ελληνικών Ναών. Σήμερα μπαίνουμε μέσα στο δρόμο με τα εκατέρωθεν καφέ-εστιατόρια που είναι στο Μοναστηράκι, παραπλεύρως από τον περιφραγμένο αρχαιολογικό χώρο του Μουσείου Κεραμεικού και του Ναού του Ηφαίστου.
        Δε θ΄αναφερθώ στην καταστροφή, γιατί είναι πικρή αυτή η ιστορία. Σήμερα και το μικρό παιδάκι ξέρει ακριβώς ποιοι και γιατί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς της αρχαίας ελληνικής θρησκείας και τι ακριβώς οικοδομήθηκε πάνω τους. 
       Ο κόσμος αλλάζει καθώς κι ο τρόπος λατρείας θ΄αλλάξει κι αυτός...Και η αλήθεια της υλικής αλλά και πνευματικής καταστροφής και βεβήλωσης θα φανερωθεί. Τίποτα κρυφό στο καθαρό και γνήσιο Φως, αυτό το σπουδαίο αττικό φως, οπού φωτίζει την ανθρωπότητα σε αυτήν την ελληνική περιοχή της αρχαίας Γης, όπου η θεϊκή ενέργεια της Θεάς Αθηνάς Παρθένου της Σοφίας και Νίκης, της Θεάς Αθηνάς Προμάχου, δεν έχει εξαφανιστεί.
Καλημέρα
*Η Νότα Κυμοθόη είναι Λογοτέχνης και Εικαστικός

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Η πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα 2020"

Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη
Η πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα 2020
    Αυτή η πλατεία αλλάζει όψη ανάλογα με τις απόψεις των Δημάρχων της. Αυτήν την εποχή ο Δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης τοποθέτησε ένα συντριβάνι, εκεί όπου πριν ήταν καφετέρειες και πεζούλια τσιμέντου. Η αναπήδηση των νερών και ολόγυρα το πράσινο γρασίδι έχει άλλη αίσθηση. Ευτυχώς που υπάρχει κι ο Hondos στο βάθος κι έχει τοποθετήσει μια παράσταση της Θεάς Αθηνάς την πρόσοψή του κι ομορφαίνει ο χώρος. Το γλυπτό του Ζογκολόπουλου, που είναι ένα συντριβάνι στην  (στην εικόνα δεν φαίνεται) δεν λειτουργεί.         Πάντως από πριν η πλατεία είναι ομορφότερη και καλύτερη. Ευχαριστούμε το Δήμαρχο κι όσους εργάστηκαν γι΄ αυτό το έργο.



Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Nότα Κυμοθόη" Ο Επιτάφιος του Γ. Ρίτσου"


Νότα Κυμοθόη
"Ο Επιτάφιος του Γ. Ρίτσου"
Σαν σήμερα στις 8 Μάη 1936 η Θεσσαλονίκη αιματοκυλίστηκε από τους απεργούς καπνεργάτες και διαδηλωτές. Μιλάμε επί Δικτάτορα Μεταξά, που από τις σφαίρες των χωροφυλάκων τότε, έπεσε νεκρός ο 25άχρονος Τάσος Τούσης. Τότε δεν υπήρχε TV για τις ειδήσεις. Οι δημοσιογράφοι εργάζονταν σε εφημερίδες και ραδιόφωνο. Ο Γιάννης Ρίτσος ήταν 25 χρόνων εκείνη την εποχή. Η εικόνα της τραγικής μάνας πάνω από το νεκρό παιδί της κυριαρχεί στις εφημερίδες και καθώς βλέπει την φωτογραφία της συγκλονίζεται και γράφει τρία "μοιρολόγια" με τον τίτλο «Επιτάφιος». Αυτά δημοσιεύτηκαν στις 12 Μαΐου 1936 στην εφημερίδα «Ριζοσπάστης» με τίτλο «Μοιρολόι» κι αφιερώθηκαν «Στους ηρωικούς εργάτες της Θεσσαλονίκης». Το βιβλίο του «Επιτάφιος» με 20 ποιήματα που εκδόθηκε από τον «Ριζοσπάστη» στις 8 Ιουνίου 1936 σε 10.000 αντίτυπα έγινε ανάρπαστο. Είχαν μείνει περί τα 250 αντίτυπα τα οποία μαζί με άλλα βιβλία "αριστερών" της εποχής εκείνης, κάηκαν παραδειγματικά στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, στην Αθήνα, από τη Δικτατορία του Μεταξά.Το βιβλίο εκδόθηκε πάλι το 1956. Το 1958 έστειλε ένα αντίγραφο στο Μ. Θεοδωράκη και μελοποιήθηκε το 1960. Πρόκειται για μια μεγάλη επανάσταση στο λυρικό τραγούδι, καθώς δεν είχε γίνει κάτι τέτοιο έως τότε. Παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1960 στην εστία της Ένωσης Κρητών Φοιτητών από το συνθέτη που υπερασπίστηκε τον «λυρικό, επιθαλάμιο» ήχο του Χατζιδάκι, αλλά είπε πως ο ίδιος προτιμούσε τη συγκίνηση ερμηνείας του Γρηγόρη Μπιθικώτση. Ο Επιτάφιος παρουσιάστηκε σε πολλές συναυλίες συνεπαίρνοντας τον κόσμο. Και οι επιθέσεις βροχή. Κάποιοι κλείδωναν τις αίθουσες κι έκοβαν τα καλώδια για να μη γίνει η συναυλία κι απειλούσαν τους καλλιτέχνες συνεχώς. Αλλά όσο γίνονταν αυτά από τους συντηρητικούς συνθέτες και μονόχνοτους υπερασπιστές τους με υποστήριξη θρησκευτικοπολιτικών καταστάσεων της εποχής, τόσο ο κόσμος γινόταν περισσότερο υπερασπιστής του έργου αυτού. Μάλιστα το ηχογράφησαν το 1963 με ερμηνεία από τη Μαίρη Λίντα. Δίχασε τους καλλιτέχνες. Το έργο διασκευάστηκε από Σταύρο Ξαρχάκο, Τζον Ουίλιαμς, Ιάκωβο Κολανιάν, Μίλο Καραντάγκλιτς, Νένα Βενετσάνου - Σαράντη Κασσάρα και έγιναν κάποιες δοκιμαστικές ηχογραφήσεις από τον Μάνο Χατζιδάκι με τη Φλέρυ Νταντωνάκη στη Νέα Υόρκη. Όμως η μελοποίηση κι απόδοση που έκανε ο Μ. Θεοδωράκης είναι μοναδική. Μοιάζει πράγματι σαν μεγάλη επανάσταση στο ελληνικό τραγούδι αυτός ο τρόπος. Δηλαδή ο γάμος της Ποίησης με λαϊκό ήχο. Δηλαδή το μπουζούκι ως κύριο όργανο με την βυζαντινή μελωδία αλλά και την επτανησιακή παράδοση, που μοιάζει να ένωσε επιδέξια ο σπουδαίος μας συνθέτης.
Νότα Κυμοθόη
(εικόνα: βιβλίο Γιάννη Ρίτσου Ο Επιτάφιος, έκδοση Κέδρος 1979)

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Nότα Κυμοθόη "ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΩΜΑ"


Φ
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΩΜΑ"

Το Μέρκαμπα, δηλαδή ο χρυσός αριθμός Φ που ο καθένας είναι και λησμονήθηκε  πριν πολλές χιλιάδες χρόνια, είναι καιρός να θυμηθούμε και να συνειδητοποιήσουμε πως η εικόνα που βλέπουμε γύρω μας είναι αυταπάτη. Ας γίνουμε συνειδητά όντα κι ας δούμε αυτόν τον εαυτό που θέλουμε να είμαστε συνειδητοποιημένα δηλαδή την ιερή συνειδητότητα κατανοώντας πως είμαστε ίδια θεϊκή ύπαρξη με το ΟΛΟΝ ΕΝΑ δίχως διαχωρισμό.