welcome

Η αλήθεια είναι φως και το φως είναι αλήθεια...

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

"Η καταδίκη της Χ.Α." Γράφει η Νότα Κυμοθόη

Η καταδίκη τη Χ.Α.
Γράφει η Νότα Κυμοθόη
      Μεγάλη είναι η σημερινή νίκη της Δημοκρατίας καθώς η Δικαιοσύνη στη χώρα Ελλάδα, ομόφωνα καταδίκασε ως "εγκληματική οργάνωση" το κόμμα της Χρυσής Αυγής.  
    Ο φασισμός ως μόρφωμα σέρνει κοντά του τον ρατσισμό και την μισαλλοδοξία και τον ολοκληρωτισμό, που ευθύνεται για μια σειρά εγκλήματα. Σέρνει μαζί του τον "πατριαρχισμό" και το μίσος για τις γυναίκες, που τις θεωρεί κατώτερα όντα και υποτακτικές. Σέρνει το φασισμό των θρησκευμάτων που επιβάλλονται δια της βίας και διαχωρίζουν την ανθρωπότητα. Στην Ελλάδα, μια χώρα στην οποία γεννήθηκε η Δημοκρατία κι εδραιώθηκε, είναι σημαντική αυτή η ομόφωνη απόφαση του σημερινού Εφετείου, για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής. 
Ευελπιστώντας να ξεκαθαρίσει όλη η λέρα, που λέκιασε την Παιδεία στην Ελλάδα και θόλωσε την ελληνική σκέψη κι αρχαία ελληνική φιλοσοφία, ώστε να μπορούμε υπερήφανα να υψώνουμε την ελληνική μας σημαία, δίχως το "στίγμα" του εθνικιστή πατριώτη με την στενή έννοια της Χ.Α., Ευελπιστούμε να φωτιστεί και να διαπαιδαγωγηθεί η συνείδηση του καθενός, ώστε να κατανοήσει πως το αρχαίο ελληνικό σύμβολο "τετρασκέλιον" του Θεού Ήλιου, δηλαδή το αρχαιοελληνικό "γαμμάδιον" βεβηλώθηκε από τους Ναζί και από το μόρφωμα των νεοναζί της Χ.Α. με το όνομα "σβάστικα".
Ένα αρχαιοελληνικό σύμβολο Ιερό, που κακοποιήθηκε από εγκληματίες.
Photography and writer 
 Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Η βιβλιοθήκη του Αδριανού"

Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη* "Η βιβλιοθήκη του Αδριανού"
Βγαίνοντας από το σταθμό metro Μοναστηράκι αντικρίζουμε ανατολικά τα ερείπια της βιβλιοθήκης του Αδριανού αυτοκράτορα, που ονομαζόταν και Πανεπιστήμιο. Διακρίνουμε την δυτική πλευρά της με κίονες κορινθιακού ρυθμού. Ο Αδριανός ήταν Ελληνιστής και λάτρης του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος, γιαυτό διακόσμησε την Αθήνα με υπέροχα κτίρια. Βοήθησε επί ημερών του ν΄αποπερατωθεί ο Ιερός Ναός του Ολυμπίου Διός. Επισκεπτόταν συνεχώς την αρχαία Αθήνα, είχε μυηθεί στα Ελευσίνια Μυστήρια και ίδρυσε αυτήν την βιβλιοθήκη το 132 μ.Χ. Ακριβώς απέναντι από την είσοδό της ο δρόμος οδηγούσε στον Κεραμεικό όπου ήταν πλήθος αρχαίων ελληνικών Ναών. Σήμερα μπαίνουμε μέσα στο δρόμο με τα εκατέρωθεν καφέ-εστιατόρια που είναι στο Μοναστηράκι, παραπλεύρως από τον περιφραγμένο αρχαιολογικό χώρο του Μουσείου Κεραμεικού και του Ναού του Ηφαίστου.
        Δε θ΄αναφερθώ στην καταστροφή, γιατί είναι πικρή αυτή η ιστορία. Σήμερα και το μικρό παιδάκι ξέρει ακριβώς ποιοι και γιατί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς της αρχαίας ελληνικής θρησκείας και τι ακριβώς οικοδομήθηκε πάνω τους. 
       Ο κόσμος αλλάζει καθώς κι ο τρόπος λατρείας θ΄αλλάξει κι αυτός...Και η αλήθεια της υλικής αλλά και πνευματικής καταστροφής και βεβήλωσης θα φανερωθεί. Τίποτα κρυφό στο καθαρό και γνήσιο Φως, αυτό το σπουδαίο αττικό φως, οπού φωτίζει την ανθρωπότητα σε αυτήν την ελληνική περιοχή της αρχαίας Γης, όπου η θεϊκή ενέργεια της Θεάς Αθηνάς Παρθένου της Σοφίας και Νίκης, της Θεάς Αθηνάς Προμάχου, δεν έχει εξαφανιστεί.
Καλημέρα
*Η Νότα Κυμοθόη είναι Λογοτέχνης και Εικαστικός

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Η πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα 2020"

Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη
Η πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα 2020
    Αυτή η πλατεία αλλάζει όψη ανάλογα με τις απόψεις των Δημάρχων της. Αυτήν την εποχή ο Δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης τοποθέτησε ένα συντριβάνι, εκεί όπου πριν ήταν καφετέρειες και πεζούλια τσιμέντου. Η αναπήδηση των νερών και ολόγυρα το πράσινο γρασίδι έχει άλλη αίσθηση. Ευτυχώς που υπάρχει κι ο Hondos στο βάθος κι έχει τοποθετήσει μια παράσταση της Θεάς Αθηνάς την πρόσοψή του κι ομορφαίνει ο χώρος. Το γλυπτό του Ζογκολόπουλου, που είναι ένα συντριβάνι στην  (στην εικόνα δεν φαίνεται) δεν λειτουργεί.         Πάντως από πριν η πλατεία είναι ομορφότερη και καλύτερη. Ευχαριστούμε το Δήμαρχο κι όσους εργάστηκαν γι΄ αυτό το έργο.



Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Nότα Κυμοθόη" Ο Επιτάφιος του Γ. Ρίτσου"


Νότα Κυμοθόη
"Ο Επιτάφιος του Γ. Ρίτσου"
Σαν σήμερα στις 8 Μάη 1936 η Θεσσαλονίκη αιματοκυλίστηκε από τους απεργούς καπνεργάτες και διαδηλωτές. Μιλάμε επί Δικτάτορα Μεταξά, που από τις σφαίρες των χωροφυλάκων τότε, έπεσε νεκρός ο 25άχρονος Τάσος Τούσης. Τότε δεν υπήρχε TV για τις ειδήσεις. Οι δημοσιογράφοι εργάζονταν σε εφημερίδες και ραδιόφωνο. Ο Γιάννης Ρίτσος ήταν 25 χρόνων εκείνη την εποχή. Η εικόνα της τραγικής μάνας πάνω από το νεκρό παιδί της κυριαρχεί στις εφημερίδες και καθώς βλέπει την φωτογραφία της συγκλονίζεται και γράφει τρία "μοιρολόγια" με τον τίτλο «Επιτάφιος». Αυτά δημοσιεύτηκαν στις 12 Μαΐου 1936 στην εφημερίδα «Ριζοσπάστης» με τίτλο «Μοιρολόι» κι αφιερώθηκαν «Στους ηρωικούς εργάτες της Θεσσαλονίκης». Το βιβλίο του «Επιτάφιος» με 20 ποιήματα που εκδόθηκε από τον «Ριζοσπάστη» στις 8 Ιουνίου 1936 σε 10.000 αντίτυπα έγινε ανάρπαστο. Είχαν μείνει περί τα 250 αντίτυπα τα οποία μαζί με άλλα βιβλία "αριστερών" της εποχής εκείνης, κάηκαν παραδειγματικά στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, στην Αθήνα, από τη Δικτατορία του Μεταξά.Το βιβλίο εκδόθηκε πάλι το 1956. Το 1958 έστειλε ένα αντίγραφο στο Μ. Θεοδωράκη και μελοποιήθηκε το 1960. Πρόκειται για μια μεγάλη επανάσταση στο λυρικό τραγούδι, καθώς δεν είχε γίνει κάτι τέτοιο έως τότε. Παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1960 στην εστία της Ένωσης Κρητών Φοιτητών από το συνθέτη που υπερασπίστηκε τον «λυρικό, επιθαλάμιο» ήχο του Χατζιδάκι, αλλά είπε πως ο ίδιος προτιμούσε τη συγκίνηση ερμηνείας του Γρηγόρη Μπιθικώτση. Ο Επιτάφιος παρουσιάστηκε σε πολλές συναυλίες συνεπαίρνοντας τον κόσμο. Και οι επιθέσεις βροχή. Κάποιοι κλείδωναν τις αίθουσες κι έκοβαν τα καλώδια για να μη γίνει η συναυλία κι απειλούσαν τους καλλιτέχνες συνεχώς. Αλλά όσο γίνονταν αυτά από τους συντηρητικούς συνθέτες και μονόχνοτους υπερασπιστές τους με υποστήριξη θρησκευτικοπολιτικών καταστάσεων της εποχής, τόσο ο κόσμος γινόταν περισσότερο υπερασπιστής του έργου αυτού. Μάλιστα το ηχογράφησαν το 1963 με ερμηνεία από τη Μαίρη Λίντα. Δίχασε τους καλλιτέχνες. Το έργο διασκευάστηκε από Σταύρο Ξαρχάκο, Τζον Ουίλιαμς, Ιάκωβο Κολανιάν, Μίλο Καραντάγκλιτς, Νένα Βενετσάνου - Σαράντη Κασσάρα και έγιναν κάποιες δοκιμαστικές ηχογραφήσεις από τον Μάνο Χατζιδάκι με τη Φλέρυ Νταντωνάκη στη Νέα Υόρκη. Όμως η μελοποίηση κι απόδοση που έκανε ο Μ. Θεοδωράκης είναι μοναδική. Μοιάζει πράγματι σαν μεγάλη επανάσταση στο ελληνικό τραγούδι αυτός ο τρόπος. Δηλαδή ο γάμος της Ποίησης με λαϊκό ήχο. Δηλαδή το μπουζούκι ως κύριο όργανο με την βυζαντινή μελωδία αλλά και την επτανησιακή παράδοση, που μοιάζει να ένωσε επιδέξια ο σπουδαίος μας συνθέτης.
Νότα Κυμοθόη
(εικόνα: βιβλίο Γιάννη Ρίτσου Ο Επιτάφιος, έκδοση Κέδρος 1979)

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Nότα Κυμοθόη "ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΩΜΑ"


Φ
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΩΜΑ"

Το Μέρκαμπα, δηλαδή ο χρυσός αριθμός Φ που ο καθένας είναι και λησμονήθηκε  πριν πολλές χιλιάδες χρόνια, είναι καιρός να θυμηθούμε και να συνειδητοποιήσουμε πως η εικόνα που βλέπουμε γύρω μας είναι αυταπάτη. Ας γίνουμε συνειδητά όντα κι ας δούμε αυτόν τον εαυτό που θέλουμε να είμαστε συνειδητοποιημένα δηλαδή την ιερή συνειδητότητα κατανοώντας πως είμαστε ίδια θεϊκή ύπαρξη με το ΟΛΟΝ ΕΝΑ δίχως διαχωρισμό.

Σάββατο 29 Ιουνίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Η αρχαία ελληνική φιλοσοφία και η δύναμή της" Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη*
"Η αρχαία ελληνική φιλοσοφία και η δύναμή της"
Αναλύουν έως και σήμερα την έννοια Άνθρωπος και προσπαθούν να τον εγκλωβίσουν μέσα σε στενά όρια μιας οποιασδήποτε θρησκευτικής ομάδας, για να τον ελέγχουν, λέγοντάς του πως αυτός είναι ο θεός σου, όχι αυτός είναι ο καλύτερος κι ανώτερος θεός, όχι ο δικός μας είναι ο καλύτερος θεός κ.λ.π., κ.λ.π.
Αλλά, πως, ο άνθρωπος από την αρχή υπάρξεώς του σε αυτόν τον πλανήτη,  κατόρθωσε να έχει χάρη, αλλά και δύναμη για να δημιουργεί και να παρέχει τα κατάλληλα κίνητρα για την έως τώρα εξέλιξή του; Οι Έλληνες αποτελούν ένα γένος θεϊκό και ως Θεογενείς έδωσαν τις φιλοσοφικές τους απόψεις για την ανθρώπινη πορεία κι ανάπτυξη σε όλη την ανθρωπότητα. 
Οι φιλοσοφικές απόψεις των αρχαίων Ελλήνων Σοφιστών και Σοφών στην πορεία μπερδεύτηκαν με απόψεις πολλών άλλων εξ΄ανατολών που τις εκμεταλλεύτηκαν σ΄εποχές που δεν μπορούσαν να ελεγχθούν κι αυτές οι απόψεις, μετατράπηκαν σε μια μπερδεμένη κατάσταση, που στη συνέχεια έγινε...θρήσκευμα.
Αλλά η αρχαία ελληνική φιλοσοφία είναι και θα συνεχίζει να είναι καθαρή γνώση και καθαρή τοποθέτηση για διαχρονικά θέματα έως και των ημερών μας. Οι ρίζες της βρίσκονται μέσα σε νοήματα λέξεων, που αποτελούν κλειδιά γνώσης για όλα.
Ο Άνθρωπος «αναθρεί ά όπωπε». Ο άνθρωπος έχει όλες εκείνες τις δυνατότητες και ενώ μπορεί να σκεφτεί μπορεί και να εκφράσει λόγον, γι΄αυτά οπού σκέφτεται και όχι να βγάλει άναρθρες κραυγές, όπως τα άλλα ζώα. Αυτή η άνω φράση του αρχαίου Έλληνα σοφού Σωκράτη, υπάρχει μέσα στο διάλογο που κάνει ο Πλάτων με τον Κρατύλο και στο ομώνυμο έργο που μπορεί να το χαρεί ο κάθε αναγνώστης σήμερα. Δηλαδή ο άνθρωπος ως ον, μπορεί ενώ παρατηρεί ολόγυρά του να εξετάζει αυτά που πέφτουν στην αντίληψή του και να βγάζει συμπεράσματα εκφραζόμενος με λόγο και να αποφασίζει τι θα κάνει.  Και τα άλλα ζώα έχουν αντίστοιχες ικανότητες, αλλά δεν μπορούν να εκφραστούν με λόγο, παρά μόνον με άναρθρες κραυγές κατανοητές μόνον από την δική τους συνομοταξία. Ο άνθρωπος μπορεί να επιβληθεί δια του νου του και δια του λόγου του σε όλα τα άλλα ζώα κι όλες τις άλλες οντότητες στη γη, με τις πράξεις του, γιατί καθώς γράφουν στη συνέχεια και κάποια θρησκευτικά βιβλία είναι ευλογημένος. Αυτό, δεν είναι λίγο βλάσφημο για το Θεό, ο οποίος ευλόγησε όλα τα είδη ζωής; Ευλογημένα είναι όλα τα είδη ως μια αλυσίδα εξέλιξης με κορυφαίο τον άνθρωπο.
Η αρχαία λοιπόν ελληνική φιλοσοφία, μέσα στην άπλετη ελευθερία της σκέψης παιδεύει, δηλαδή διαπαιδαγωγεί τον άνθρωπο και η μορφή του "μορφώνεται" έτσι, ώστε να μπορεί να μεγαλουργήσει και να προσφέρει αυτήν τη γνώση για το καλό και των άλλων. Ονομάστηκε δικαίως Κλασσική παιδεία. Είναι ένας τρόπος κι ένα σύστημα ανθρωπιστικών αξιών και πλουραλιστικών κοσμοθεωριών με διαρκή ζωντανό διάλογο, με σκέψεις έρευνας και αντιλήψεις επιστήμης, που έχουν μια διαρκή πνευματική πνοή για την ανθρώπινη φιλοσοφία, που ωφελούν τον κάθε άνθρωπο κι όλη την ανθρώπινη κοινωνία! Κι αυτές οι όποιες απόψεις και θέσεις μπορούν με παρατήρηση και σκέψη να ανατραπούν, γιατί στην φιλοσοφία υπάρχει ελευθερία.
Είναι δυνατόν να ευλογεί ο Θεός μόνον έναν λαό και να διεκδικείται ως Θεός από έναν λαό; Αυτό δεν είναι "ρατσιστικό"; Εδώ ακριβώς είναι και η μεγάλη δύναμη της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας σε σχέση με την κάθε "θρησκεία", η οποία θρησκεία δημιουργείται από ανθρώπους, εγκλωβίζει και περιορίζει την ανθρώπινη σκέψη μακράν της αλήθειας. Μια αλήθεια, η οποία μπορεί να ερευνηθεί κι ο άνθρωπος να προχωρήσει μέσα στις αξίες και αρετές του, για το πανανθρώπινο καλό με βάση και την επιστήμη, δίχως διαχωρισμούς θρησκευτικού χαρακτήρα και δίχως ρατσισμούς. Διότι, αν δεχτούμε την αρχή δημιουργίας των πάντων από το Θεό, πως μπορεί στη συνέχεια αυτός ο ένας και μοναδικός Θεός να ευλογεί μόνον έναν και μοναδικό λαό; Λοιπόν εδώ κάτι δεν είναι σαφές. Γιατί ο Θεός είναι Θεός Δημιουργός όλων, δεν διαχωρίζει την ανθρωπότητα, η οποία ανήκει στη φυλή των ανθρώπων. Κι εδώ έρχονται όλες οι θρησκείες να εξεταστούν και να δούμε καθαρά όλες τις αντιφάσεις τους. Ο χριστιανισμός ας πούμε, ενώ υμνεί ως Θεό το Χριστό, πέφτει σε αντιφάσεις μέσα από το ίδιο το Δόγμα και χρησιμοποιεί την διδασκαλία του Χριστού ο Παύλος για να εδραιώσει τον ιουδαϊσμό. Οι αντιφάσεις είναι ρατσιστικές και ενώ γράφουν για τον Ύμνο της Αγάπης, δεν ξεκαθαρίζει κανένας πως αυτός αφορούσε τη διαμάχη Ελληνιστών Ιουδαίων και μη Ελληνιστών Ιουδαίων. Το "αγαπάτε αλλήλους" του ίδιου του Χριστού σε αυτήν την διαμάχη αναφέρεται. Και η διαμάχη αυτή ξεκίνησε με το θέμα της περιτομής. Για μια "βίαιη" πράξη σε βρέφη 7 ημερών.  Η δύναμη λοιπόν που έχει η αρχαία ελληνική φιλοσοφία, είναι η ΜΗ ΒΙΑ κι ακριβώς αυτή η δύναμη του αρχαίου ελληνικού πνεύματος είναι παγκόσμια μέσω των εκφραστών της σοφών και φίλων της, γιατί μίλησε και μιλάει για όλα με βάση τον ίδιο τον άνθρωπο, γιατί η έννοια Θεός προέρχεται από την παρατήρηση και τις σκέψεις των ανθρώπων. Και οι αρχαίοι Έλληνες είχαν εκφραστές αυτών των ενεργειών 12 εκπροσώπους Θεούς σε ισοπολιτεία, δίχως να υπάρχει υποδούλωση στο θέμα θρησκεία...
(...συνεχίζεται)
*Νότα Κυμοθόη λογοτέχνης και ζωγράφος., αναρτήθηκε σήμερα 29/6/2019 και ώρα 7:26 μ.μ.
 © 2019 Νότα Κυμοθόη


Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Ο Νηρέας, η Δωρίδα και οι κόρες τους"



Νότα Κυμοθόη*
"Ο Νηρέας, η Δωρίδα και οι κόρες τους"

Ο αρχαίος ιερός Δράκος, που ακόμα λατρεύουν στην Ανατολή οι φίλοι μας οι Κινέζοι, ο Νηρεύς ή Νηρέας, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται. Αυτός ο αρχαιότατος λατρευτός Θεός, ο παλαιός των ημερών, ο γέρος της θάλασσας, ο πρωτότοκος γιος του Πόντου και της Γαίας. Λατρευόταν ως μέγας Προφήτης και μέγας Μάντης, φημισμένος για το καλοπροαίρετο του χαρακτήρα του, τη φιλαλήθειά του και τη δικαιοσύνη του. Ταπεινός και αφανής με αγάπη μεγίστη. Ανάθρεψε την Αφροδίτη και τη φρόντισε ώστε να γίνει πανέμορφη θεά. Βοήθησε τον Πηλέα και του έδωσε το "φάρμακο" για να νικήσει την πείνα και ήταν πάντα στο πλευρό του ημίθεου Ηρακλή, καθώς τον βοήθησε να διασχίσει τον Ωκεανό με το κύπελλο του Ήλιου που του πρόσφερε και του έδειξε το δρόμο για τις Εσπερίδες.
Αγαθοποιός Θεός της θάλασσας πολύ πριν τον Ποσειδώνα κι ερωτεύτηκε και ζευγάρωσε την πανέμορφη κόρη του Ωκεανού (υιός Ουρανού και Γαίας, Τιτάν*) και της Τηθυίδας** (κόρης της Γαίας και του  Ουρανού, Τιτανίδα*), την Δωρίδα (μια από τις 3.000 Ωκεανίδες) στην χρυσή εποχή των Τιτάνων. Η Δωρίς του χάρισε 50 όμορφε κόρες, τις πανέμορφες Νηριίδες των θαλασσών, που λατρεύονταν ως Θεές. Οι αθάνατες κόρες τους ονομάζονταν: Ακταία, Αγαύη, Αλία, Αλιμήδη, Αμφιτρίτη, Αυτονόμη, Γαλάτεια, Γαλήνη, Γλαύκη, Γλαυκονομη, Δυναμήνη, Δωτώ, Ερατώ, Ευαγόρη, Ευάρνη, Ευδώρα, Ευκράτη, Ευλιμένη, Ευνίκη, Ευπόμπη, Ηιόνη, Θεμιστώ, Θέτις, Θόη, Ιπποθόη, Ιππονόη Κλυμένη, Κυματολήγη, Κυμοθόη, Κυμώ, Λαομέδεια, Λειαγόρη, Λυσιαγασσα, Μελίτη, Μεγίππη, Νημερτής, Νημερτής, Νησαίαμ Νησώ, Πανόπη, Πασιθέα, Πολυνόη, Παντοπόρεια, Προνόη, Πρωτομέδεια, Πρωτώ, Σαώ Σπειώ, Φέρουσα, Ψαμάθη Του χάρισε κι ενα πανέμορφο υιό, τον Νηρίτη, ο οποίος ερωτεύτηκε την θεά Αφροδίτη. Αλλά όταν η θεά ανέβηκε γι ανα ζήσει στον Όλυμπο, εκείνος δεν την ακολούθησε...
*Τιτάνες:αρχαία ελληνική φυλή υπερφυσικών όντων, που γεννήθηκαν από τη Γαία και τον Ουρανό (αθάνατοι θεοί) και κυβέρνησαν την αρχαία χρυσή εποχή. Πολέμησαν με τη φυλή των Γιγάντων (ημίθεοι).
** Τηθύς ή Τιθύς:Τιτανίδα Ωκεανίδα η οποία ζευγάρωσε με τον Ωκεανό (Τιτάν) και απέκτησαν 3000 υιούς (ποτάμιους Θεούς).
*Νότα Κυμοθόη λογοτέχνης και ζωγράφος
Νότα Κυμοθόη "Ο Νηρέας, η Δωρίδα και οι κόρες τους"© Nότα Κυμοθόη