welcome

Η αλήθεια είναι φως και το φως είναι αλήθεια...

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014

                                                          Φωτογραφία Νότα Κυμοθόη

ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014


Χθες βράδυ, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, εκεί οπού ήταν στην αρχαιότητα ένας αρχαίος Βωμός αφιερωμένος στον ΆΓΝΩΣΤΟ ΘΕΟ, εκεί οπού βρίσκεται το ιερό του Αγίου Δημητρίου Λουμπαρδιάρη, παρακολουθήσαμε την απόδοση του Πάσχα.

Οι άνθρωποι με αναμμένα κεράκια, οι περισσότεροι νέοι στην ηλικία, καθώς και περαστικοί τουρίστες, σε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα, κάτω από τον έναστρο ουρανό και με τα μύρα από το ράντισμα των ιερέων να μοσχοβολούν γιορτάσαμε την απόδοση του Πάσχα.

Αλλά τι είναι η απόδοση του Πάσχα; Ο κόσμος δεν γνωρίζει κι ενώ οι Πνευματικοί μιλάνε για την Ανάληψη του Κυρίου, δεν εξηγούν καθαρά στους ανθρώπους τι σημαίνει.

Μιλάνε οι εναλλακτικοί θεραπευτές για ΑΝΑΛΗΨΗ ΦΩΤΟΣ και οι περισσότεροι τους παρεξηγούν.
Η ερώτηση που θέτω, είναι η εξής:

"Ο Ι. Χριστός, ήταν εναλλακτικός θεραπευτής; Ναι ή Όχι;"
 Αναρτώ εδώ, την άποψη του Αγίου Ιωάννη Χρισοστόμου, για την Ανάσταση: Διαβάστε την, βγάλτε συμπεράσματα και τοποθετήστε την άποψή σας πιο κάτω στα σχόλια.


Λόγος Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στην Ανάσταση

"Ας εορτάσουμε την εορτή αυτή τη μεγίστη και λαμπρά, κατά την οποία ανέστη ο Κύριος. Κι ας την εορτάσουμε με φαιδρότητα μαζί και θεοσέβεια. Ανέστη ο Κύριος και ανέστησε μαζί του και την οικουμένη. Αμάρτησε ο Αδάμ και πέθανε. Ο Χριστός δεν αμάρτησε, αλλά πέθανε. Και ανέστη κατόπιν, σπάζοντας του θανάτου τα δεσμά. Πρωτοφανές και παράδοξο πράγμα. Εκείνος αμάρτησε και πέθανε. Αυτός δεν αμάρτησε και πέθανε. Γιατί; Για να μπορέσει εκείνος που αμάρτησε και πέθανε να γλυτώσει από τον θάνατο χάριν εκείνου που δεν αμάρτησε αλλά πέθανε.

Ένας οφείλει πολλά και μην έχοντας να πληρώσει, μένει στη φυλακή. Άλλος δεν οφείλει τίποτε και καταβάλλει για τον πρώτο και πετυχαίνει την απόλυσή του. Αυτό συνέβηκε με τον Αδάμ. Χρωστούσε ο Αδάμ, δεν είχε να πληρώσει και ήταν δέσμιος του διαβόλου. Δεν χρωστούσε τίποτε ο Χριστός, ούτε ήταν κάτω από την εξουσία του διαβόλου, αλλά μπορούσε να πληρώσει. Ήλθε, πλήρωσε με τον θάνατό του για εκείνον που δεσμευόταν από τον διάβολο, για να απολύσει τον κρατούμενο.

Είδες της αναστάσεως τα κατορθώματα; Διπλό θάνατο πεθάναμε εμείς και διπλή άρα περιμένουμε τώρα ανάσταση. Εκείνος απλό θάνατο πέθανε, κι έτσι, απλή ανάσταση αναστήθηκε. Πώς; Θα σας το εξηγήσω. Πέθανε ο Αδάμ και κατά το σώμα και κατά την ψυχή. Πέθανε και με την αμαρτία και με την φύση. Η αν ήμερα φάγητε από του ξύλου, θανάτω αποθανείσθε. Δεν πέθανε όμως την ίδια μέρα με την φύση, αλλά μονάχα με την αμαρτία. Ο ένας ήταν θάνατος της ψυχής, ο άλλος, ο δεύτερος, ήταν θάνατος του σώματος. Κι όταν ακούσεις θάνατο της ψυχής, μη νομίσεις ότι πεθαίνει η ψυχή. Η ψυχή είναι αθάνατη. Ο θάνατος της ψυχής είναι η αμαρτία και η αιωνία κόλασις. 

Γι' αυτό κι ο Χριστός λέγει: Μη φοβηθήτε από των αποκτεινόντων το σώμα, την δε ψυχήν μη δυναμένων αποκτείναι φοβήθητε δε μάλλον τον δυνάμενον και ψυχήν και  σώμα απολέσαι εν γεένη. Ό,τι χάνεται, υφίσταται, αλλά ξεφεύγει από τη ματιά εκείνου που το απώλεσε. Όπως έλεγα, λοιπόν, διπλός είναι ο θάνατος σε μας. Επομένως και διπλή πρέπει να είναι η ανάστασίς μας. Στον Χριστό ήταν απλός θάνατος. Διότι ο Χριστός δεν αμάρτησε. Αλλά και ο απλός θάνατός του για μας συνέβη. Δεν χρωστούσε να τον υποστεί Εκείνος. Διότι δεν ήταν ένοχος αμαρτίας, άρα ούτε και θανάτου.. Γι' αυτό Εκείνος μεν ανέστη την ανάσταση την από απλό θάνατο. 

Ενώ εμείς, έχοντας πεθάνει διπλό θάνατο, διπλή ανάσταση έχουμε. Μια φορά αναστηθήκαμε χθες από την αμαρτία. Ταφήκαμε μαζί του στο βάπτισμα και εγερθήκαμε μαζί του μες από το βάπτισμα. Η μία, λοιπόν, είναι αυτή η ανάστασις, δηλαδή η απαλλαγή από τα αμαρτήματα. Η δε ανάστασις η δεύτερη είναι εκείνη του σώματος. Μας χάρισε τη σπουδαιότερη, ας περιμένουμε λοιπόν και την λιγότερο σπουδαία. Η πρώτη είναι πολύ μεγαλύτερη από τη δεύτερη. Διότι πολύ σπουδαιότερο είναι να απαλλαγή κανείς από την αμαρτία, παρά να αναστεί σωματικά. Το σώμα έπεσε, διότι αμάρτησε. Επομένως, αν αιτία της πτώσεως είναι η αμαρτία, αιτία της αναστάσεως θα είναι η απαλλαγή από την αμαρτία. Αναστηθήκαμε, λοιπόν, τη μεγαλύτερη ανάσταση, έχοντας ρίξει από πάνω μας τον χαλεπό θάνατο της αμαρτίας και ξεντυθεί το παλαιό ιμάτιο. Ας περιμένουμε λοιπόν και τη μικρότερη. Αυτή την πρώτη ανάσταση αναστηθήκαμε εμείς από καιρό, όταν βαπτισθήκαμε.

Και όσοι καταξιώθηκαν να βαπτισθούν απόψε, αυτά τα καλά πρόβατα. Προχθές ο Χριστός σταυρώθηκε, αλλά αναστήθηκε χθες τη νύχτα. Και αυτοί προχθές ήταν ακόμη δέσμιοι στην αμαρτία, αλλά αναστήθηκαν μαζί του. Εκείνος κατά το σώμα πέθανε και κατά το σώμα ανέστη. Αυτοί κατά την αμαρτία ήταν νεκροί και ελευθερώθηκαν κι αναστήθηκαν από την αμαρτία. Η γη, αύτη την εποχή, ρόδα και γιούλια και τα λοιπά άνθη μας δίνει. Και τα δροσερά νερά ρέουν με περισσότερη φαιδρότητα στα λιβάδια. Μη θαυμάσεις αν από τα νερά βλάστησαν άνθη. Η γη, όχι από μόνη της, αλλά με το πρόσταγμα του Δεσπότη ντύνεται τη χλόη. Και στις αρχές τα νερά έβγαλαν ζώα κινούμενα. 

Λέγει η Γραφή: ε ξ α γ α γ έ τ ω   τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και το πρόσταγμα έγινε πραγματικότης και εκείνη η άψυχη ύλη έβγαλε ζωντανά όντα. Έτσι και τώρα εξαγαγέτω τα ύδατα όχι ερπετά ζωντανά, άλλα πνευματικά χαρίσματα. Έβγαλαν τότε τα νερά ψάρια χωρίς λογικό και άφωνα, έβγαλαν τώρα ψάρια λογικά και πνευματικά, ψάρια που τα έπιασαν οι απόστολοι. Διότι τους είπε: Δ ε ύ τ ε και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων. Και εννοούσε αυτό το είδος αλιείας. Καινούργιος πραγματικά της αλιείας ο τρόπος. Οι ψαράδες βγάζουν από τα νερά, εμείς μπάσαμε στα νερά και έτσι ψαρέψαμε. Υπήρχε κάποτε και στους ιουδαίους η κολυμβήθρα. Άκου τι δύναμη είχε εκείνη η κολυμβήθρα, για να δεις την ιουδαϊκή φτώχεια, για να μάθεις τον πλούτο της Εκκλησίας. Κολυμβήθρα με νερό ήταν και κατέβαινε ο άγγελος εκεί και τάρασσε τα ύδατα. Ύστερα, μετά το τάραγμα των υδάτων, έπεφτε μέσα ένας από τους αρρώστους και γινόταν καλά. Ένας μονάχα κάθε χρόνο γινόταν καλά και ευθύς ξοδευόταν όλη η χάρις, όχι από φτώχεια εκείνου που την παρείχε, αλλά από την αδυναμία εκείνων που τη δέχονταν. Κατέβαινε, λοιπόν, ο άγγελος στην κολυμβήθρα και ετάρασσε το νερό και γινόταν καλά ένας. Κατέβηκε ο Δεσπότης των αγγέλων στον Ιορδάνη και ετάραξε το νερό και όλη την οικουμένη θεράπευσε. Έτσι, στην πρώτη περίπτωση, ο δεύτερος που έμπαινε στα νερά μετά τον πρώτο, δεν γινόταν καλά. Διότι οι Ιουδαίοι, που έπαιρναν αύτη τη χάρι, ήταν αδύνατοι και φτωχοί. Ενώ στην προκειμένη περίπτωση, μετά τον πρώτο ο δεύτερος, μετά τον δεύτερο ο τρίτος, μετά τον τρίτο ο τέταρτος. Δέκα, είκοσι, εκατό, χίλιους, χίλιες χιλιάδες, όλη την οικουμένη αν βάλεις στην κολυμβήθρα, η χάρις δεν σώνεται, δεν εξαντλείται η δωρεά, δεν λερώνονται τα νάματα.

Καινούργιος τρόπος καθάρσεως· διότι δεν είναι σωματικός. Τα σώματα όταν είναι πολλά, τα νάματα καταντούν να βρωμίσουν. Ενώ εδώ  όσοι περισσότεροι πλύνονται, τόσο  καθαρότερα γίνονται.

Είδες όγκο δωρεάς; Φύλαξε αυτή τη μεγάλη δωρεά, άνθρωπε. Δεν έχεις δικαίωμα να ζεις αδιάφορα. Βάλε στον εαυτό σου νόμο με κάθε ακρίβεια.  Αγώνας είναι μπροστά σου και παλαίσματα. Και ο αγωνιστής από όλα κάνει εγκράτεια, θέλεις να σου δείξω ένα τρόπο άριστο και ασφαλή για να πετύχεις τη νίκη; Εκείνα που φαίνονται αδιάφορα και αντιθέτως κυοφορούν την αμαρτία, ας τα βγάλουμε από τη σκέψη μας. Υπάρχουν αμαρτωλά πράγματα, και πράγματα όχι αμαρτωλά, αλλά που γίνονται αιτία να αμαρτήσει κανείς. Λόγου χάριν, το γέλιο δεν είναι αυτό καθεαυτό αμάρτημα, γίνεται όμως αμάρτημα αν βγει από τα όρια. Διότι από το γέλιο έρχονται οι αστειότητες, από τις αστειότητες η αισχρολογία, από την αισχρολογία οι αισχρές πράξεις κι από τις αισχρές πράξεις η κόλασις και η τιμωρία. Βγάλε, λοιπόν, μια και καλή τη ρίζα, για να γλυτώσεις απ’ όλο το κακό. Διότι αν φυλαγόμαστε από τα αδιάφορα, ποτέ δεν θα πέσουμε στα απαγορευμένα. Έτσι σε πολλούς φαίνεται αδιάφορο πράγμα το να κοιτάζουν τις γυναίκες, αλλ’ από αυτό γεννιέται η ακόλαστη επιθυμία, από την επιθυμία η πορνεία κι από την πορνεία πάλι η κόλασις και η τιμωρία. Έτσι, το να διασκεδάσει κανείς λίγο στο τραπέζι φαίνεται όχι φοβερό πράγμα κι όμως απ’ αυτό γλιστρά κανείς στη μέθη και στις αναρίθμητες κακές συνέπειες της μέθης.  Ας ξεριζώσουμε, λοιπόν, από παντού τις αρχές της αμαρτίας.

Γι' αυτό διαρκώς, κάθε μέρα, τρέφεστε με τα κήρυγμα. Γι' αυτό συνέχεια όλες τις μέρες σας συναθροίζουμε, παραθέτοντάς σας πνευματικό τραπέζι και κάνοντας σας ν’ απολαμβάνετε τα θεία λόγια, αλείφοντας την. ψυχή σας με το λάδι του κηρύγματος που της είναι απαραίτητο για να αθλή και οπλίζοντάς σας εναντίον του διαβόλου. Διότι αγριότερα τώρα σας επιτίθεται. Όσο μεγαλύτερη η δωρεά τόσο μεγαλύτερος και ο πόλεμος. Αν μέσα στον παράδεισο είδε μονάχα ένα άνθρωπο ο διάβολος και δεν τον ανέχθηκε, πώς τι ανεχθεί τόσους στον ουρανό, πες μου; Εξαγρίωσες το θηρίο αλλά μη φοβηθείς. Μεγαλύτερη δύναμη πήρες, μάχαιρα ακονισμένη. Μ' αυτή να κεντήσης τον όφι. Γι' αυτό ο Θεός τον άφησε να εξαγριωθεί εναντίον σου, για να λάβεις έτσι πείρα της δυνάμεως που απόκτησες. Κι όπως ένας καλός προπονητής παίρνει τον ακάθαρτο, εξαντλημένο κι αμελημένο αθλητή και αφού του αλείψη με λάδι το κορμί, αφού τον γυμνάσει, αφού τον ξανακάνει εύρωστο, υστέρα δεν τον αφήνει σε ησυχία,  αλλά τον σπρώχνει στο στάδιο για ν' αγωνισθεί και να λάβη έτσι πείρα της δυνάμεως που απόκτησε, το ίδιο έκαμε και ο Χριστός.

Μπορούσε να ξεκάνει μονομιάς τον εχθρό. Αλλά για να μάθης εσύ την υπερβολή της χάριτος, το μέγεθος της πνευματικής δυνάμεως, που έλαβες με το βάπτισμα, σας αφήνει και τους δυο να πιάνεστε μέση με μέση, επιφυλάσσοντας σε σένα πολλούς στεφάνους. Γι' αυτό κάθε μέρα, όλη την εβδομάδα, αδιάκοπα διδάσκεστε, για να πάρετε ακριβή γνώση για όλα τα καθέκαστα της πάλης. Ακόμη και ως γάμος πνευματικός μπορεί να θεωρηθεί ό,τι ήδη έγινε. Και στους γάμους επί επτά μέρες μένει κλειστή η παστάδα. Γι' αυτό κι εμείς επί επτά μέρες σας καθοδηγούμε πώς να συμπεριφέρεστε στους νυμφικούς θαλάμους. Αλλά στους γάμους, μετά την πάροδο των επτά ημερών, ανοίγει η παστάδα. Ενώ εδώ όσο θέλεις μένεις στη νυμφική απόλαυση. Στους γάμους τους άλλους η νύμφη ύστερα από τον πρώτο και τον δεύτερο μήνα δεν είναι το ίδιο ποθητή στον γαμπρό. 

Εδώ όμως συμβαίνει το αντίθετο. Όσο περνά ο καιρός, τόσο θερμότεροι οι έρωτες του νυμφίου, τόσο γλυκύτεροι οι εναγκαλισμοί, τόσο πνευματικώτερη η συνουσία, αν γρηγορούμε και νήφουμε. Έπειτα· στα σώματα, μετά τη νεότητα, έρχονται τα γηρατειά. Εδώ, μετά τα γηρατειά, η νεότης, και μάλιστα νεότης που δεν έχει τέλος αν θέλουμε. Μεγάλη η χάρις, αλλά θα είναι αφθονώτερη αν το θελήσουμε. Και ο Παύλος μέγας ήταν όταν βαπτιζόταν, αλλά πολύ μεγαλύτερος έγινε υστερότερα, όταν κήρυττε και έρριχνε σε σύγχυση τους ιουδαίους. Κατόπιν αρπάχθηκε στον παράδεισο, στον τρίτο ανέβηκε ουρανό. Ώστε μπορούμε κι εμείς, αν θέλουμε, να αυξηθούμε, και τη χάρι που λάβαμε με το βάπτισμα να τη μεγαλώσουμε. Και μεγαλώνει με τα καλά έργα και γίνεται έτσι λαμπρότερη και φαιδρότερο φως στον νυμφώνα και θ’ απολαύσουμε τ’ αγαθά που περιμένουν όσους τον αγαπούν.  Τα οποία είθε σε όλους μας να δοθούν, χάριτι και φιλανθρωπία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, μεθ’ ου τω Πατρί  και τω Αγίω Πνεύματι δόξα και προσκύνησις εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν."

Κι ενώ περνούσε η ωραία νύχτα με τον γκιώνη να συναγωνίζεται τους ψάλτες και τα κοτσίφια να μην έχουν μήτε αυτά ύπνο στις φωλιές τους, η Αθήνα κάτω από την ακρόπολη, για τους ελάχιστους προσκυνητές σε αυτή την κατανυκτική θεία κι αγία λειτουργία, μας γέμισε την ψυχή ομορφιά και χαρά. Χριστός Ανέστη!

Μια ανάσταση αιώνια στο φως για το Φως!
Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη 

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Η ΠΟΛΗ ΜΙΑΣ ΘΕΑΣ ΚΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014

                                                       φωτογραφία: Νότα Κυμοθόη

Η ΠΟΛΗ ΜΙΑΣ ΘΕΑΣ
ΚΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2014

Η Αθήνα έχει την παλιότερη ιστορία παγκοσμίως
κι οφείλουν οι όσοι λένε πως έχουν ελ. υπηκοότητα
και κόπτονται για την Ελλάδα, υπηρετώντας την...
να μάθουν αυτή την ιστορία κι όλα όσα γεγονότα
έχουν διαδραματιστεί στη ράχη της...

Αυτό θα διασφαλίσει αφ΄ ενός τους κατοίκους της
αφ΄ ετέρου κι όλους όσους κόπτονται γι΄αυτήν
 εντός κι εκτός των φυσικών συνόρων της...

Η ενέργεια της πόλης αποτελεί την ενέργεια της θεάς Αθηνάς
η οποία υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει,
γιατί η Αθηνά υπήρξε η θεϊκή ενέργεια των ανθρώπων
στην εποχή της και προστατεύει αεί την πόλη της
καθώς την προστατεύει από το λόφο αυτόν οπού φαίνεται
κι ο Άγ. Γεώργιος κρατώντας κι αυτός...ακόντιο κι ασπίδα!

© Nότα Κυμοθόη 


Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

Γεώργιος Καραϊσκάκης, Γράφει η Νότα Κυμοθόη

                                                                      εικόνα της Νότας Κυμοθόη

Γεώργιος Καραϊσκάκης
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2013


Δεν ξέρω πόσο σέβονται οι Έλληνες κι Ελληνίδες τον τόπο μας σήμερα, αυτόν οπού σε μια άλλη εποχή, Έλληνες όπως ο Γ. Καραϊσκάκης, έδωσαν τη ζωή τους όλη για να ελευθερωθεί ο τόπος  μας...από το ζυγό...της σκλαβιάς.

Σας θυμίζει σήμερα κάτι αυτή η εποχή;..
Είναι ελεύθεροι σήμερα οι Έλληνες και οι Ελληνίδες μέσα στην Ελλάδα;

© Nότα Κυμοθόη 

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

"Η σωστή απόσταση": Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2012

                                                              φωτογραφία Νότα Κυμοθόη

"Η σωστή απόσταση"
Γράφει η Νότα Κυμοθόη 2012

Για να κρατιέται κάποιος σταθερά και σε ισορροπία
απαιτείται συνεχή μετακίνηση...
Κι αυτό για να υπάρχει πρόοδος
και δεν αρκεί να το κάνεις απλά
αλλά να το επισημαίνεις με τρόπο τέτοιο
που θα το καταλάβουν οι άλλοι...

Κι ο δρόμος που εξωτερικά περνάει και πάει εκεί
αποκτά σημασία κατά πως θέλει ο καθένας
γιατί σήμερα όλη η ανθρωπότητα κι όλη η γη
είναι τόσο πολύ καταπατημένη
αλλά ταυτόχρονα και κατατμηματισμένη
που το ζήτημα παίρνει σάρκα και οστά
και γίνεται σπουδαίο όταν...
ξέρεις εκείνο το ωραίο ν΄απολαμβάνεις
το τόσο ελάχιστο
δίχως να γίνεσαι χυδαίος
τη στιγμή οπού...
ναι εκείνη την μεγάλη στιγμή
οπού το άγγιγμα των γυμνών σωμάτων
κρατά την αιωνιότητα στη μνήμη σου...

Θα με θυμάσαι!

Όπως κι εγώ...
σε όλες τις αποφάσεις των συνδικαλιστών
απ΄όποιο κόμμα κι αν είναι
γιατί, εδώ οπού έφτασε η ζωή
η μικρή μας Ελλάδα θα γίνει τόσο μεγάλη
μέσα στην όλη της ιστορία
με πείσμα όλων, όπου κι αν κατοικούν
και με ότι κι αν ασχολούνται...

Ίσως, επειδή οι εξόριστοι
σ΄εκείνα τα τάρταρα των απόκοσμων κόσμων
ήρθαν ως εδώ, για να συναντήσουν τις μεγάλες ιδέες
που κάποιοι τις χαρακτήριζαν "ανθρωπιά και φιλότιμο".

Σ΄αυτή λοιπόν τη μεγάλη μετακίνηση ή κίνηση
που συμβαίνει έτσι απλά
 για να μας δημιουργεί εντυπώσεις
ας προσμετρήσουμε όλες εκείνες τις μνήμες
των παιδικών μας χρόνων
κι ας συνδέσουμε όλες εκείνες οπού φωσφορίζουν
στην πίστα που επιδεικνύεται συνεχώς
και λέγεται πραγματικότητα...

Ίσως επειδή η σωστή απόσταση απ΄ όλα τα πράγματα
αποτελεί και τα στεγανά διαμερίσματα της ψυχής
μέσα στα βλέμματα των όσων γυρεύουν
να γδάρουν ζωντανούς  κάποιους, 
για τη δική τους αυτάρκεια.
Εννοώ πως η ψυχή ξέρει ν' αντέχει
και να ελπίζει μέσα από τη μετακίνηση της
ωθώντας το σώμα εκεί, οπού οι αισθήσεις θέλουν μεν
αλλά μόνον η ίδια αποφασίζει
γιατί είναι από μόνη της κοινωνική και ηθική
και κανείς δεν μπορεί να της αφαιρεί το δικαίωμα
ν' αποδίδει στην πραγματικότητα εκείνο το νόημα
οπού αντιλαμβάνεται η ίδια...
Η ψυχή είναι ψυχή και μόνον αυτή
μπορεί να εξιλεωθεί μέσα από το σώμα
οπού του αποδίδει χαρές ρευστές
τις οποίες αν θέλει μπορεί να του της αφαιρέσει...

© NΌΤΑ ΚΥΜΟΘΌΗ 


Σάββατο 14 Απριλίου 2012

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!..Ευχές από Νότα Κυμοθόη

                                                                     by N. Kimothoi

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!
Ευχές από Νότα Κυμοθόη


Αυτή η Ανάσταση αποκτά ιδιαίτερη σημασία όπου γης
γιατί γίνονται παγκοσμίως πολύ μεγάλες αλλαγές
κι οι άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη έχουν μια ευκαιρία
αυτή την εποχή: "ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ"


Αν αυτό δεν το κατανοήσουν, το οποίο καλούνται να νιώσουν
ο πλανήτης...πάει προς την καταστροφή του...
Αυτό είναι και το μέγα νόημα όλης της εβδομάδας των Παθών
...
ΑΝΑΣΤΑ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!..


Με αγάπη και Φως
Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Νότα Κυμοθόη:"Κώστας Κουλουφάκος"


Νότα Κυμοθόη: Κώστας Κουλουφάκος*
Ημέρα Ποίησης 2012


Πολύγλωσσος!


Με τις γλώσσες
επλάτυνε το πνεύμα σου
Με τις γλώσσες
εξασφάλιζε τα προς το ζειν
Με τις γλώσσες
έσπαγε των εχθρών του τα κόκκαλα
Με τις γλώσσες
έγινε ακούραστος στην ηδονή
*Ο Κώστας Κουλουφάκος (1924-1994)ο ταπεινός και χαμηλών τόνων
άνθρωπος, που με ενδιαφέρον κι αγάπη διάβασε τα χειρόγραφά μου
κι  εξέδωσε το πρώτο μου βιβλίο "Φως και Σκοτάδι" το 1990,
θυμάμαι σήμερα με σεβασμό, στην Ημέρα της Ποίησης
προσφέροντάς του λίγα λουλούδια...

© Nότα Κυμοθόη